ՏՆՏԵՍՈՒԹՅԱՆ ԱՌԱՋԸՆԹԱՑ
Պատմականորեն հայ մարդը եղել է աշխատող և իր քրտինքով հավելյալ արժեք ստեղծող: Բարեխիղճ ձեռներեցին, գործարարին, աշխատող և աշխատանք ստեղծող մարդուն պետք է աջակցել, օգնել: Տնտեսական պայմանները պետք է հավասար լինեն բոլորի համար, իսկ հովանավորչությունը, ստվերային տնտեսությունը տեղ չեն ունենալու մեր իրականության մեջ: Այս ամենը ոչ ոք մեր փոխարեն չի անի, և մենք հաջողության հասնելուն այլընտրանք չունենք: Հետևաբար, մենք շարունակական և բոլորի համար շոշափելի բարեփոխումներ ենք իրականացնելու տնտեսության մեջ, հարկային և մաքսային ոլորտներում, ինչը ներառելու է փոփոխություններ օրենսդրական և կադրային քաղաքականության մեջ:
Այսօր Հայաստանի տնտեսությանը անհրաժեշտ են արդյունավետ լուծումներ: Պետք է ձևավորվի այնպիսի միջավայր, որտեղ տեղական արտադրությունն իր որակյալ և միաժամանակ հասանելի ապրանքատեսակների հաշվին շուկայում կփոխարինի ներմուծվող ապրանքներին:
Տնտեսական քաղաքականության օրակարգի առաջին հորիզոնականում են լինելու՝
- մակրոտնտեսական կայունության հետագա ապահովումն ու ամրապնդումը,
- ներդրումային միջավայրի հետագա բարելավումն ու նոր ներդրումների ներգրավումը,
- տնտեսավարող սուբյեկտներին, այդ թվում՝ ՓՄՁ-ներին, անհրաժեշտ օժանդակության և տնտեսական խթանների տրամադրումը,
տնտեսական կյանքում հավասար մրցակցային պայմանների ապահովումն ու հովանավորչության վերացումը:
ԳՈՐԾԱՐԱՐ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
Մեր ախտորոշումն է. չնայած գործարար միջավայրը գնահատող միջազգային կազմակերպությունների հարցման արդյունքներով արձանագրված առաջընթացին՝ Հայաստանում դեռևս՝
- առկա է վարչարարություն իրականացնող մարմինների կողմից օրենսդրությամբ սահմանված պահանջների անհամաչափ կամ անհավասար կիրառում,
- ցածր է դատական համակարգի արդյունավետությունը` վարչական կամ տնտեսական վեճերի, ինչպես նաև մտավոր սեփականության իրավունքների պաշտպանության հարցերում:
Արդյունքում՝
- ցածր է «գործարար միտք - գործարար նախաձեռնություն - գործարար ծրագրերի իրականացում» շղթայի արդյունավետությունը,
- ՀՆԱ-ում ցածր է փոքր և միջին բիզնեսի մասնակցությունը,
- բարձր են բիզնես ծրագրերի անընդհատության ռիսկերը,
- ցածր է արդար ձեռնարկատիրության միջոցով հաջողության հասնելու հավատը:
Մեր նպատակն է. բիզնեսի համար անկանխատեսելի ռիսկեր պարունակող գործարար միջավայրից անցում ապահովել դեպի այնպիսի միջավայր, որտեղ պետության կարգավորումներն ունեն նվազագույն անհրաժեշտ ծավալ, բարձր հստակություն, համաչափ և հավասար կիրառություն, կայունություն և կանխատեսելիություն, իսկ բիզնես վեճերը կարգավորվում են արդար և արդյունավետ (հատկապես` ժամանակային առումով)։
Այս ուղղությամբ արագ անցում կատարելու նպատակով պետք է առաջնահերթ լուծվեն հետևյալ խնդիրները՝
- նոր գործարար նախաձեռնություններին պետական աջակցության մեխանիզմների լրացում նոր` արդյունավետ գործիքներով,
- ՓՄՁ-ների նախաձեռնությունները կենսունակ բիզնես ծրագրեր դարձնելու գործընթացի` արդյունավետ պետական աջակցության մեխանիզմների ստեղծում,
- խոշոր ներդրումային ծրագրերի ընթացքի մշտադիտարկում և դրանց առանձնահատուկ խնդիրների կարգավորում:
Ներդրումներ
Հայաստանում տնտեսական աճի երկարաժամկետ բարձր ցուցանիշներ ապահովելու գրավականներից է օտարերկրյա ներդրումների հոսքի բարձր մակարդակը:
Մեր նպատակն է օտարերկրյա ներդրումների` ներկայիս անբավարար մակարդակի կտրուկ աճի ապահովումը։
Այդ ճանապարհին պետք է առաջնահերթ լուծվեն հետևյալ խնդիրները՝
- ներդրումների պաշտպանության և դրա նկատմամբ վստահության մակարդակի բարձրացում,
- ներդրումային ծրագրերի և դրանց իրականացման լրացուցիչ հնարավորությունների ձևավորում,
- Հայաստանի՝ որպես ներդրումների իրականացման ապահով և շահեկան վայրի ճանաչելիության բարձրացում:
Առաջիկա քայլերը՝
- հավաքագրված իրատեսական ներդրումային ծրագրերի իրականացմանը նպաստելու նպատակով կստեղծվի ներդրումային հիմնադրամ,
գործարար հանրության հետ քննարկումների արդյունքների և միջազգային լավագույն փորձի ուսումնասիրության հիման վրա կներկայացվի Հայաստանում «պետություն-մասնավոր» գործընկերության արդյունավետ մոդելը:
ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ
Մեր ախտորոշումն է. Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության համակարգում տեսանելի են հետևյալ խնդիրները՝
- նախադպրոցական կրթության ընդգրկվածության ցածր մակարդակ,
- հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների հանրային հաշվետվողականության ցածր մակարդակ,
- գործող ուսումնական հաստատությունների ֆինանսավորման համակարգը չի ապահովում արդյունավետ լուծումներ առկա խնդիրների համար,
- կրթության բովանդակությունը լիովին չի համապատասխանում հասարակության զարգացման արդյունքում առաջացող պահանջներին,
- գիտական ենթակառուցվածքների և գիտության զարգացման արդի պահանջների միջև անհամապատասխանություն,
- ճարտարագիտական և կիրառական հետազոտությունների ընդհանուր ծավալը շատ փոքր է ֆինանսավորվող գիտական հետազոտություններում։
Արդյունքում ունենք՝
- կրթական ծրագրերի անբավարար մակարդակ և առկա պահանջների հետ անհամապատասխանություն,
- դասագրքերի բովանդակության չափանիշների և կազմման թերի մեթոդաբանություն,
- կրթական գործընթացում նորարարական և տեխնոլոգիական կրթական մեթոդների կիրառման փոքր ծավալներ,
- գյուղական դպրոցներում որակյալ ուսուցում ապահովելու համար առկա մանկավարժական և նյութատեխնիկական միջոցների անբավարարություն,
- բուհ-գիտահետազոտական կազմակերպություն-աշխատաշուկա համագործակցության ոչ բավարար մակարդակ։
Մեր նպատակն է. ունենալ ինտելեկտուալ Հայաստանի հիմնաքար հանդիսացող, ժամանակակից հմտություններով և լայն մտածելակերպով օժտված շրջանավարտներ տվող կրթագիտական համակարգ:
Այդ նպատակով պետք է՝
- մշակել ֆինանսավորման նոր մեխանիզմ «Միջին բեռնվածության դպրոց» և «Թերբեռնված դպրոց» կատեգորիաների դպրոցների համար,
- իրականացնել բարձրագույն կրթության ֆինանսավորման բարեփոխումներ՝ կապելով ֆինանսավորումը յուրաքանչյուր առարկայի, ոչ թե կիսամյակի հետ,
- ընդլայնել նախադպրոցական ծառայությունների ցանցը և ուսումնասիրել նախակրթարանները 12-ամյա կրթության համակարգում (1+11) ներառելու արդյունավետությունը,
- ապահովել առցանց դասընթացների, տեսադասերի և պարապմունքների մշակումը, ներդրումն ու հասանելիությունը ՀՀ գյուղական համայնքներում,
- ձևավորել ազգային կրթակարգ՝ միաժամանակ հանրակրթական ծրագրերում ավելացնելով շեշտադրումը օտար լեզուների, բնագիտական առարկաների և մաթեմատիկական առարկաների վրա,
- առարկայական ծրագրերը համապատասխանեցնել արդի պահանջներին, սահմանել դասագրքերի նոր չափորոշիչներ և վերանայել դասագրքերի բովանդակությունը,
- իրականացնել բուհական համակարգի կառուցվածքային բարեփոխումներ և ձևավորել ինժեներատեխնիկական ու բնագիտական կլաստերներ,
- ընդլայնել և բազմազանեցնել բուհերի միջազգայնացման գործընթացը,
- ապահովել Հայաստանի` եվրոպական բարձրագույն կրթական տարածքի գործընթացներին շարունակական ակտիվ մասնակցությունը համաեվրոպական և ազգային մակարդակներում, ինչպես նաև Բոլոնիայի գործընթացի նպատակների ու խնդիրների հետևողական իրագործումը,
- գիտության բնագավառում իրականացնել կառուցվածքային բարեփոխումներ,
- գիտական և գիտատեխնիկական գործունեության բազային ֆինանսավորման ծրագրերի մեջ ավելացնել շուկայական պահանջից և պետության զարգացման տեսլականից բխող կիրառական հետազոտությունների մասնաբաժինը։
Մեր երկրում կրթության առաջնայնության նպատակադրման հիմքում մեր մանկավարժներն են, ուստի պետությունը պետք է հստակ ընդգծված վերաբերմունք ունենա մանկավարժների հանդեպ: Մանկավարժները մեր երկրում պետք է լինեն գնահատված և զգան պետության հոգածությունը: Մանկավարժի աշխատանքը պետք է լինի պատվաբեր և պահանջված, մանկավարժը պետք է լինի հպարտ իր մասնագիտությամբ և կեցությամբ:
Ամբողջությամբ՝ https://www.lovearmenia.am/hy/programs/
Комментариев нет:
Отправить комментарий